Selasa, 24 September 2013

Medical Card (A-Medik)

Assalamualaikum dan salam mesra kepada semua pelawat blog saya! Sebelum ini saya sudah menceritakan apa kepentingan & keperluan perlindungan takaful kepada kita. Kali ini saya ingin berkongsi salah satu daripada Pakej perlindungan di bawah AATB (AIA AFG Takaful Berhad) iaitu A-Medik. A-MEDIK merupakan pelan medikal kad terunggul daripada AATB. Pelan ini yang begitu flexible pasti dapat memenuhi keperluan perlindungan untuk anda. Pelan ini bukan sahaja dapat melindungi diri anda MALAH dapat MELINDUNGI PASANGAN & ANAK-ANAK anda sekali dibawah satu pelan! Bayangkan, kalau produk perlindungan lain, coverage untuk seorang dah RM 200 la katakan, kalau campur dengan isteri + Kalau anak ader 4 orang? x ker teruk nak kener bayar RM 1200 SEBULAN? So, last-last mulalah kiter cover anak dulu atau isteri dulu berdasarkan kemampuan kewangan yang ada, Tapi macammana kalau malang itu menimpa kepada orang yang tidak dicover? x ker parah nak membayar bill medikal... Saya di sini bukanlah nak menakut-nakutkan atau ingin meminta perkara yang buruk, jauh sekali di pemikiran saya...namun, jika saya katakan ada pelan perlindungan yang mampu milik yang boleh melindungi keseluruhan keluarga anda semua macammana? Pasti ianya lebih baik dan menuntungkan kepada anda bukan ? Haa....di sinilah saya ingin memperkenalkan A-Medik; Sepintas lalu mengenai A-Medik : Perlindungan perubatan dan kemasukan hospital yang MENYELURUH! Boleh upgrade/downgrade plan (Dari individu ke pelan famili dan sebaliknya) Boleh cover pasangan dan Anak (Sehingga 4 orang)-Pendek kata whole family laa! TIADA Had seumur hidup! Perlindungan sehingga 99 Tahun! Pilihan 5 pelan perubatan takaful yang mampu dimiliki!!
 

Berikut merupakan jadual manfaat pelan ini :



Jika tuan/puan ambil pakej keluaga (lebih dari seorang), coverage yang dinyatakan di atas adalah amaun Coverage untuk SETIAP INDIVIDU, bukan dikongsi oleh setiap ahli Polisi.

Haa...Bukan tu sajer, yang bestnye, pelan ini bebas Ko-Insurans@ko-Takaful sehingga RM 22,000 (Pelan AM150)..Maknanya, kemasukan anda ke hospital adalah tanpa wang "Cashless" jika bil rawatan anda tidak melebihi RM 22,000..Jika melebihi jumlah Had Tahunan Free Ko-Takaful, anda hanya dikenakan bayaran 10% daripada baki jumlah bill rawatan anda...Berikut adalah Contoh & Definisi Ko-Takaful :


So, rasanya dah clear pasal Ko-takaful, ingat bahawa amaun bebas ko-takaful adalah berbeza mengikut pelan.

Seterusnya, yang saya rasa paling penting adalah pelan ini TIDAK MEMPUNYAI HAD SEUMUR HIDUP!!

Kenapa penting? Ye lah, cuba bayangkan jikalau kita menghadapi kanser (nauzubillah..minta2 dijauhkan), mesti kos rawatan menelan ratusan ribu dan makan bertahun untuk rawatan, anda pasti berasa pelan ini yang tidak mempunyai had seumur hidup merupakan suatu rahmat...

Kalau pelan perlindungan lain, ianya pasti mempunyai Had seumur hidup, dan katakan lah anda telah habiskan had seumur hidup anda, pasti anda sukar untuk mendapatkan polisi insurans lain apabila polisi tuan expired sebab biasanya syarikat insurans tak akan cover orang berpenyakit-Jadi pemilihan pakej ini penting untuk anda!

Yelahh...Kalau boleh cover orang yang sakit, dah banyak agen pergi jual insurans kat Hospital tiap-tiap hari dan xadalah orang yang meminta bantuan sepeti dalam rancangan Bersamamu (TV3)..Betul x?

Dahlah Pelan ini tak ada had seumur hidup, Lepas tu boleh RENEW sampai umur 99 TAHUN!! Yelah, kita tak tahu umur kita nie panjang ke tidak, tapi sesetengah insurans hanya cover sampai umur 65 @ 70 tahun.. Kalau hidup lebih panjang daripada polisi, Macammana? maknanya kenerlah keluar duit poket sendiri kalau sakit..Seboleh-bolehnya kita tak mahu susahkan anak kita time tu la kan?

BERAPA HARGA PAKEJ???

Haa..ini bab menarik! Illustrrasi di bawah hanyalah Harga kasar dan ia mungkin berbeza mengikut kadar risiko masing-masing. Ianya hanyalah untuk panduan..

Untuk quotation anda, sila Hubungi saya di Talian 019 - 5555 393 atau 011 - 2437 3103. Kalau malu nak cakap, haa, emailkan permintaan untuk quotation saudara/saudari to : amir.takafuladvisor@gmail.com. InsyaAllah saya akan membalasnya secepat boleh.



#Maklumat:
Harga di atas adalah kiraan secara kasar untuk pelan AM 150
(Untuk maklumat tepat, sila hubungi saya untuk quotation khas untuk anda)

Male(I)                         : Harga pelan bagi Lelaki     (Coverage Seorang Diri)
Female(I)                      : Harga pelan bagi Wanita   (Coverage Seorang Diri)


Male(IC)                      : Harga pelan bagi Lelaki     (Coverage Seorang Diri + Anak- Max 4 Orang anak)
Female(IC)                   : Harga pelan bagi Wanita    (Coverage Seorang Diri + Anak- Max 4 Orang anak)
Individu +Spouse (IS)   : Harga pelan coverage bagi Pasangan (Suami +Isteri)
Individu + Family (IF)   : Harga pelan coverage bagi Keseluruhan keluarga                                                      
                                      (Suami+Isteri+Anak -Max 4 orang anak)

Bayangkan kalau pelan biasa, setiap individu perlu ada satu polisi, tapi, dengan Pelan A-Medik dari AATB, RM 230.16 anda boleh cover 6 individu..

Jadi, apa lagi, Hubungi saya untuk mendapatkan Quotation khas untuk anda atau untuk Temujanji !!!

Sila berikan Nama, Umur, Status Merokok dan saya akan PM Maklumat tersebut ke inbox tuan/puan..Nak senang, call jer terus!!

Berjumpa lagi pada update seterusnya di mana saya akan berkongsi satu lagi pelan hebat yang mempunyai Manfaat Kematian@ Lumpuh Hilang Upaya sehingga RM 500,000 yang anda pasti mampu milikinya!

Sekian dari saya, wassalam

Amir Bin Hamzah,
Perunding Takaful AIA AFG Takaful
019 - 5555 393 / 011 - 2437 3103 ( wechat/ wassap / kakaotalk)
amir.takafuladvisor@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan